چکیده:
هدف عمده اين تحقيق توصيفي- پيمايشي، بررسي دروني كردن ارزش هاي اسلامي در ميان دانش آموزاندبيرستان هاي دخترانه شهر همدان بود. جامعه آماري اين پژوهش تمام مربيان پرورشي دبيرستا نهاي دخترانهكه با توجه به اهميت موضوع و در دسترس بودن نمونه ها، تمام نمونه ها سرشماري شهر همدان بودند ( 134=N) گرديدند. ابزار تحقيق، پرسشنامه اي محقق ساخته، در قالب 29 سنجش گر و به صورت طيف ليكرت پنج گزينه اييبود. روايي پرسشنامه، به تأييد پانل استادان راهنما، مشاور، متخصصين و كارشناسان مربوطه رسيد و پايايي آن با محاسبه آلفاي كرونباخ به ميزان 92% بدست آمد. نتايج آزمون كاي اسكور (2X) نشان داد که در سطح معناداری 0/01 :1-بين شيوه هاي تربيتي مديران، معاونان و مربيان پرورشي با دروني كردن ارزش هاي اسلاميدر دانش آموزان رابطه وجود داشت، 2. بين محتواي دروس آموزشي و دروني كردن ارزش هاي اسلامي دردانش آموزان رابطه وجود داشت، 3. بين فضاي فيزيكي مدرسه و دروني كردن ارزش هاي اسلامي در دانش آموزانرابطه وجود داشت، 4. بين اجراي برنامه هاي ديني مدارس و دروني كردن ارز شهاي اسلامي در دانش آموزان رابطه وجود داشت.
واژگان كليدي: دروني كردن، ارزش هاي اسلامي، دانش آموزان، مربيان تربيتي، دبيرستان، همدان (شهر)
دانلود مقاله دروني كردن ارزش هاي اسلامي در تربیت دانش آموزان